Saturday, January 20, 2007

KEPEKLİ EKMEK

İŞTE EKMEĞİM
Ekmek denemelerim tam gaz devam ediyor. Bende adeta takıntı haline gelen çocuklarımı doğal ve temiz besleme çalışmalarımın en son durağı olan ekmeğimizi evde yapma fikri ile pek çok deneme yaptım. Bu denemelerim giderek daha güzel ve lezzetli ekmeklere dönüşmeye başladı. Hatta artık dışarıdan ekmek almak istemiyoruz. Gerçi bebeklerden fırsat bulup ekmeği yapmak zor olsa da gerçekten bütün emeklere değdiğini düşünüyorum. özellikle bazı ekmek fırınlarının temizliğini!!! gördükten sonra.Benim bu ekmeğim kepekli unla normal beyaz un karışımı ve inanın harika oluyor. Benim gibi ekmek yapmaya istekli ama biraz da korkuyor iseniz "hiç korkmayın hemen kolları sıvayın ve yapın pişman olmayacaksınız" derim. Ben tarifi Söke Un'un kepekli un paketinin arkasından alarak yaptım.
KEPEKLİ EKMEK
  • 1 buçuk tatlı kaşığı aktif kuru maya
  • 1 buçuk su bardağı ılık su
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 1/2 su bardağından biraz az pekmez
  • 2 buçuk su bardağı normal beyaz un
  • 2 buçuk su bardağı kepekli un(tarifte ayrıca çekirdek içi, keten tohumu, haşlanmış mısır taneleri vardı ama ben kullanmadım)
öncelikle yarım su bardağı ılık su içerisine mayayı koyup eriyip kopürmesini sağlıyoruz. Diğer tarafta bir kabın içerisine pekmezi, 1 su bardağı ılık suyu, sıvıyağu ve erimiş olan mayayı katıp miksele iyice karıştırıyoruz. Bunun içerisine daha sonra unun 1 bardaklık kısmını da ilave edip yine mikserle karıştırıyoruz. Bundan sonrasını elle yoğurmak gerekiyor. Unun kalan kısmını ve kepekli unu da ekliyor iyice yoğurmaya başlıyoruz. Hamurun iyi yoğurulması önemli. Yaklaşık 15 dakika kadar elle yoğurduktan sonra yuvarlayıp mayasının gelmesi içinhafifçe yağlanmış bir kaba koyarak üstünü temiz ve nemli bir bezle örterek ılık bir ortamda mayasının gelmesini bekliyoruz. Yaklaşık 1 saat sonra hamur iki katına çıkıyor. Hamur kabardıktan sonra bir kez daha hafifçe yoğuruyor ve hamuru istediğimiz şekillere getirerek fırın kabına alıyoruz. Bu kez 1 buçuk saat bekliyoruz. Hamur yeniden kabarıyor. 180 C fırında 35 dakika kadar pişiriyor ve fırında alıyoruz. Üzerine yağ sürüyouz ki üzeri yumuşacık olsun. 5 dakika da fırın kabında soğumasını bekleyip alıyor ve afiyetle yiyoruz.Umarım dener ve beğenirsiniz. Ben şimdi Sibel'in Kahvesinde anlatılan nohut mayalı ekmeği yapmayı düşünüyorum. Nohut mayasını kurup en kısa zamanda deneyeceğim.

No comments: