Saturday, January 20, 2007

Irlanda Ekmeği

Benim İrlanda Ekmeğim
Sibel'in blogunda görünce hemen denemek istedim bu tarifi. Mayalanmasını beklemek gerekmiyordu. Akşam yemeğini hazırlamaya başladığımda evde hiç ekmek kalmamış olduğunu görüp, hazır almak yerine bu tarife göre yapayım yemek pişene kadar ekmeğimizde hazır olur diye düşündüm kollarısıvayıp hemen çarçabuk yapıp atıverdim fırına. İyi ki de öyle yapmışım. Çok lezzetli ve pratik bir ekmek oldu. maya süresini beklemek gibi bir durum yaşamadan nefis ev yapımı, tertemiz, içimize sinen ekmek yedik yemekle birlikte. Ben zaten sıklıkla kendim yapıyoru ekmeğimizi. Bu değişik bir ekmek oldu. Aslında kahvaltıya daha çok yakışacağını düşündüm. Üzerine mis gibi tereyağı tereyağı sürüp afiyetle yenebilir. Teşekkürler Sibel. Tarifi kısaca anlatayım. Ama dediğim gibi ben "Sibel'in kahvesi"nden aldım.
Malzemeler:
  • 800 gr un
  • 600 ml ayran
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 1 paket kabartma tozu
Yapılışı:
yumurta mikser yardımı ile çırpılır. İçerisine diğer malzemeler katılarak çırpılmaya devam edilir. Daha sonra el ile iyice yoğurularak pürüzsüz bir şekle getirilir. Hamur ele yapışan bir hamur oluyor. Yuvarlak bir tepsiye konulup (26cm çapında) 200 derecede ısıtılmış ve içerisine ayrıca sıcak su dolu bir kap oturtulmuş fırında yaklaşık yarım saat pişirilir. Piştikten sonra ben fırından alır almaz üzerine biraz yağ sürdüm ki yumuşak olsun. gerçektende yumuşacık oldu.

No comments: